Prowadz Gabinet

Najlepsze metody na pozyskiwanie opinii od swoich pacjentów?

Opinie od pacjentów pomagają gabinetom medycznym budować reputację, przyciągać nowych oraz utrzymywać lojalność stałych pacjentów. W tym artykule omówię najlepsze pomysły na pozyskiwania opinii od pacjentów, które z powodzeniem wykorzystasz u siebie.

Bezpośrednia prośba o opinię po każdym wykonanym zabiegu. Osobiście poproś pacjenta o krótką opinię. Niech będzie to krótka rozmowa, w której zapytasz, czy jest coś, co mogłabyś poprawić lub co szczególnie spodobało się pacjentowi. Bezpośredni kontakt pozwala na natychmiastową reakcję na ewentualne uwagi pacjenta i buduje więź między Tobą a pacjentem. Kiedy otrzymasz informację zwrotną możesz podziękować i z radością poprosić o napisanie kilku słów, na temat Twojej pracy co z pewnością pomoże innym pacjentom w podobnych sytuacjach z jakimi zmaga się Twoja klientka.
Wyjaśnij pacjentowi, dlaczego jego opinia jest ważna i jak pomaga w doskonaleniu jakości świadczonych usług. Motywowanie do udzielania opinii zwiększyć ich chęć współpracy i zaangażowania w proces budowania lepszego wizerunku Twojego gabinetu medycznego.

Postawienie sobie konkretnych celów dotyczących liczby opinii, które chcesz zdobyć w określonym czasie, może być motywujące i pomóc w systematycznym zbieraniu opinii. Możesz np. ustalić sobie cel zdobycia określonej liczby opinii miesięcznie lub tygodniowo i monitorować swoje postępy w realizacji tego celu.

Wysyłanie SMS z prośbą o opinię i linkiem do Wizytówki Google dajesz pacjentom możliwość wygodnego podzielenia się swoją opinią w dogodnym dla nich czasie. Upewnij się, że link jest łatwy w użyciu i prowadzi bezpośrednio do miejsca, gdzie mogą zostawić swoją recenzję. Zamiast sms możesz wysłać e-mail z prośbą o opinię i linkiem.

Wydrukowane wizytówki z kodem QR. Wręczenie wydrukowanej wizytówki z kodem QR w widocznym miejscu pozwala szybko przekierować pacjenta do miejsca, gdzie może zostawić swoją opinię. Zadbaj o czytelność i atrakcyjny wygląd wizytówki, aby zachęcić pacjentów do skorzystania z kodu QR. Wręczaj wizytówki po zakończonym zabiegu dla zadowolonych pacjentów – gwarantuję, że nikt Ci nie odmówi.

Umieszczenie kodu QR na lustrze a gabinecie, na stoliku przy recepcji – z zachęceniem do wyrażenia opinii pokazuje, że zależy Ci na opiniach. Dodatkowo pokazujesz pacjentowi, że wykonujesz usługi z pełnym profesjonalizmem i nie boisz się o opinie na temat swojej pracy.
Pozyskiwanie opinii od pacjentów to nie tylko okazja, by usłyszeć ich głosu, ale także szansa do ciągłego doskonalenia usług i budowania zaufania w kręgu Twoich stałych pacjentów.