Prowadz Gabinet

Cennik to również marketing

Odpowiednie prezentowanie cen usług medycznych pozwala przyciągnąć większą liczbę pacjentów, usprawnić wybór usługi i budować przekonanie, że pacjent znalazł odpowiednie miejsce, w którym specjaliści zajmą się rozwiązaniem jego problemu. 

Transparentność cenowa buduje zaufanie. Pacjenci, szukając gabinetu medycznego zmagają się z niepewnością i stresem związanym z potencjalnymi kosztami. Jasne i przejrzyste przedstawienie cen pozwala im poczuć się pewnie podczas umawianie się na wizytę do Twojej placówki medycznej. W głowie pacjenta Twój gabinet kojarzy się z miejscem  godnym zaufania, które otwarcie komunikuje wszystkie informacje.

Właściwe prezentowanie cen ułatwia pacjentom wybór odpowiedniej usługi. Kiedy ceny są  łatwo dostępne, pacjenci mogą dokładnie porównać różne opcje i podjąć decyzję zgodnie z ich potrzebami i budżetem. To usprawnia cały proces wyboru odpowiedniej usługi.

Wyobraź sobie, że zgłasza się do Ciebie pacjent z konkretnym problemem, ale nie zna nazwy procedury medycznej. Dlatego ważne jest, aby cennik był prosty i zrozumiały dla każdego. Proste nazwy usług są kluczem do tego, aby pacjent mógł łatwo zorientować się, na jaką usługę powinien się umówić i za co dokładnie płaci.

Cennik powinien być również łatwo dostępny dla pacjentów, najlepiej na stronie internetowej Twojego gabinetu. Pacjenci, planujący wizytę, powinni mieć możliwość zapoznania się z przybliżonymi kosztami usług, aby móc ocenić, czy są ceny są w zasięgu ich budżetu jakim dysponują. Unikaj nadmiernego komplikowania cennika. Zbyt wiele pozycji może sprawić, że pacjent poczuje się zdezorientowany i będzie miał trudność w podjęciu decyzji, jeśli wybór będzie za duży może w ogóle niczego nie wybrać i wyjść z Twojej strony internetowej. Kolejną wadą zbyt wielu usług jest to, że pacjent może wybrać niewłaściwą usługę to może zabookować za dużo lub za mało czasu w Twoim grafiku, co spowoduje luki w grafiku albo opóźnienia. Skup się na najważniejszych usługach i zachowaj przejrzystość.

Czy myślałaś o oferowaniu konsultacji dla nowych pacjentów? Możesz opisać, czym polegają te spotkania, ile trwają i co pacjent otrzymuje w ramach konsultacji. To świetny sposób na zachęcenie pacjentów do skorzystania z Twoich usług i budowania zaufania.

Jeśli Twoja praktyka ma wypełniony grafik, a Ty jesteś specjalistką w swojej dziedzinie, warto rozważyć płatność za konsultacje. Twój czas, wiedza i doświadczenie są cenne, więc nie bój się szanować swojej pracy.