Rynek usług medycznych stale się rozwija, otwierają się nowe gabinety, dlatego zdobywanie pacjentów, wypełnienie grafików jest ciągłym wyzwaniem dla każdego, kto prowadzi swoją placówkę medyczną.
Jednym z najbardziej efektywnych sposobów promocji jest wykorzystanie tzw. „poczty pantoflowej” – czyli rekomendacji od zadowolonych pacjentów. Część z nich nie wie, że może polecić Twoje usługi, niektórzy nie wiedzą jak to zrobić, będą też takie osoby, które nigdy tego nie zrobią. Skoncentruj się na dwóch grupach. Na osobach, które nie wiedzą, że mogą polecać i na pacjentach, którzy nie potrafią polecić Twoich usług swoim bliskim.
Dobrym rozwiązaniem, które będzie skuteczne dla obu grup to przygotowanie zaproszenia dla bliskiej osoby. Jest to narzędzie, które w prosty sposób pozwoli polecać Twoje usługi. Zaproszenie może być na darmową konsultację, na przygotowanie planu zabiegów.
Ważne: przygotuj zaproszenie z informacją na temat darmowego spotkania, jego czas i korzyści jakie pacjent otrzyma po spotkaniu z Tobą lub Twoimi specjalistami. Pozostaw miejsca na wpisanie imienia zaproszonej osoby. Nie dawaj pustego zaproszenia.
Rozmowa z pacjentem, któremu wręczysz zaproszenie dla drugiej osoby powinna rozpocząć się od pytania o to czy jest zadowolony z usług, czy widzi poprawę w obszarach nad którymi wspólnie pracujecie. Następnie możesz zapytać czy w swoim bliskim otoczeniu ma osoby, które mogą mieć podobne trudności. Jeśli odpowie twierdząco – wyjmij zaproszenie i wyjaśnij że w takim razie możesz pomóc i dzięki temu, że Twój pacjent jest zadowolony, jest stałym pacjentem to możesz przygotować zaproszenie dla bliskiej osoby na darmową konsultację podczas której omówili plan zabiegów – potrzebujesz tylko wpisać imię tej osoby.
Wpisanie imienia gwarantuje większą skuteczność przekazania zaproszenia – puste jest anonimowe, wypełnione jest dedykowane dla tej własnej osoby.
Oczywiście możesz zmodyfikować ten pomysł, przygotować i rozdawać po 5 zaproszeń bez miejsca na imię. Miej na uwadze to, że pacjent może nie wykorzystać żadnego, po prostu wyrzuci do kosza, zostawi w torebce.
Dodatkowo możesz zadziałać regułą niedostępności i drobnym druczkiem dodać datę ważności takiego zaproszenia. Co może wpłynąć mobilizująco na zaproszoną osobę, która zobaczy, że termin zaproszenia dobiega końca.
Aby skutecznie wykorzystać pocztę pantoflową w promocji gabinetu należy zadbać o zadowolenie obecnych klientów poprzez wysoką jakość usług oraz indywidualne podejście do każdego pacjenta. Zadowoleni klienci chętniej polecają usługi gabinetu swoim znajomym i rodzinie.
