Zastanawiasz się co możesz zrobić, żeby przyciągnąć najlepszych kandydatów? Postaw na przemyślane i dokładne ogłoszenie o pracę, dzięki temu na Twoją ofertę odpowiedzą osoby, które spełniają Twoje oczekiwania. Tzn. w teorii, bo w praktyce wiemy jak to wygląda – czasami przeglądam CV osób, których doświadczenie totalnie odbiega od tego, czego szukam aktualnie u kandydatów. Niestety tych sytuacji nie unikniesz, jednak dobrze opisując oczekiwania i dzień pracy masz spory wpływ na to, jakie osoby zgłoszą się w odpowiedzi na Twoją ofertę pracy.

Wypisałam kilka błędów, zobacz czy przypadkiem o czymś nie zapomniałaś podczas tworzenia ogłoszenia.
1. Brak informacji o lokalizacji i godzinach pracy gabinetu
Zdarza się, że ogłoszenie o pracę nie zawiera podstawowych informacji, takich jak lokalizacja gabinetu czy godziny pracy. Brak tych danych może sprawić, że potencjalni kandydaci będą niepewni, czy oferta pracy odpowiada ich oczekiwaniom. Warto jasno określić, gdzie znajduje się miejsce pracy i jakie są godziny otwarcia oraz informacja o systemie zmianowym lub pracujących sobotach.
2. Nieprecyzyjne wymagania dotyczące kwalifikacji i umiejętności
Ogłoszenia, które pomijają wymagania dotyczące umiejętności i doświadczenia kandydatów powodują to, że zgłasza się wielu kandydatów. chyba nie znam większej frustracji, niż ta, która rodzi się podczas przeglądania 400 CV, kiedy tak naprawdę szukasz jednej osoby. To zajmuje dużo czasu. Wskazanie dokładnych wymagań, takich jak znajomość obsługi oprogramowania czy doświadczenie w danej branży (medycyna estetyczna, stomatologia), pomoże przyciągnąć odpowiednich kandydatów.
3. Brak informacji na temat codziennych zadań i obowiązków
Kandydaci chcą mieć jasny obraz tego, czego mogą spodziewać się po danym stanowisku. Brak informacji na temat codziennych obowiązków i zadań może zniechęcić potencjalnych pracowników do aplikowania. Ważne jest, aby w ogłoszeniu zawrzeć opis typowych obowiązków oraz pokazać standardy obsługi pacjenta. Jak pracujecie z pacjentem, czy w pierwszej kolejności odbieracie telefon, obsługuje pacjentów, którzy są w gabinecie – jaki jest u Ciebie priorytet. Czy oprócz obsługi pacjentów nowa osoba będzie odpowiadała za zamówienia biurowe, zajmowała się sprawami administracyjnymi?
4.Niepodawanie informacji o wynagrodzeniu
Kwestia wynagrodzenia jest często delikatnym tematem w ogłoszeniach o pracę. Choć istnieją dwa podejścia do tego tematu, warto rozważyć, czy podanie widełek wynagrodzenia przyciągnie osoby zainteresowane ofertą. Jednak jeśli firma oferuje więcej, niż podstawowe wynagrodzenie, warto to podkreślić, aby pokazać, że praca w tym miejscu ma dodatkowe korzyści.
5. Kopiowanie ogłoszeń
Kopiowanie ogłoszeń z internetu może być szybkim rozwiązaniem, ale brak dodania własnych informacji może sprawić, że oferta pracy będzie wyglądać mało atrakcyjnie. Dodanie konkretnych szczegółów, oczekiwań i benefitów płynących z pracy w Twoim gabinecie pozwoli przyciągnąć zainteresowanych kandydatów.
Czy Twoje ogłoszenia o pracę zawiera wszystkie istotne informacje i czy precyzyjnie określa oczekiwania gabinetu, który prowadzisz? Dostosowanie ogłoszeń do rzeczywistych potrzeb i wymagań stanowiska na pewno przyczyni się do skutecznej rekrutacji.
